12 voltos akkutöltő
(még a családi Wartburghoz készült)
Míg a polcokból kiszedett léceken szárad a rájuk kent fehér festék, arra az időre azt találtam ki elfoglaltságul (no nem mintha nem lenne ezernyi más dolgom), hogy egyrészt szétszedem, és persze be is mutatom az itt (korábban persze a polcon) látható kincseket, ami meg nem kell, vagy nagyon nem való ide, azokat meg majd jól elteszem innen valahova máshova. Legalábbis remélem, hogy így lesz. |
Mivel még mindig nagyban ragad a léceken a festék, illetve két polcnyi festésre váró lécről van szó, melyeket ugye jobb volna nem összekeverni, így az egyes festékrétegek felkenése között bőven lett időm bemutatni a két akkutöltőt. |
Melyek
közül elsőnek ez a 12 voltos változat került a boncasztalra. Illetve ez most nem
a lakásban található asztal, hanem a pincebeli
munkapad, mert a töltőt
egyszerűen nem láttam értelmét a lakásba felvinni. |
Vagyis ez attól lett fehér, hogy begázosodott,
jelen esetben konkrétan
levegőt kapott, amiben aztán viszonylag gyorsan elégett az izzószál.
Mivel bilux típusú izzó, vagyis két izzószál
van benne, a másik, vagyis a még
ép felére áttérve, az a szál meglepő módon már sokkalta tovább világított.
Valószínűleg azért ez a 35/35 wattos izzó került az akkutöltőre, mint egy soros áramkorlátozó ellenállás, mert ez semmibe sem jó. Már úgy értem azért, mert míg a motorom 6 voltos volt, addig a családi Wartburgunk lámpájába nem ilyen foglalatú izzó kellett. |
Az
apró műszer mutatta 20 volt annyit tesz, hogy a töltő 12 voltos. Hogy minek
készült, mikor volt ennél komolyabb akkutöltőnk is? Nos azért, mert azt apukám
kivitte a telekre, az autóban viszont kimerült az akku, nekem meg más terveim
voltak a hétvégére, minthogy az autó híján itthon ücsörgő családot nézegessem. |
Visszatérve a jelen töltő megépítésének történetére, mikor kiderült, hogy csak ennyi a gátja az öregeim telekre történő távozásának, akkor fogtam egy EVA66-os tápegység dobozát, majd belevarázsoltam ami épp a kezembe akadt. |
Bár úgy nagy általánosságban emlékszem a
régi
dolgaimra,
erről a trafóról azonban semmi sem dereng.
Teszi mindezt annak ellenére, hogy ez egy a
méretéhez képest szokatlan módon
duplacsévés típus, vagyis emlékezetesen kilóg a hasonló méretű
társai közül.
Egy éppen ilyen típusú diódahíd volt, s ha
csak Karcsi szét nem
szedte, van is mind a mai napig a fényjátékos erősítőmben.
Itt egy kicsit nem értettem, hogy mi tartja a helyén az elkót, de aztán rájöttem, hogy egy hosszú csavarból görbített bilincs, aminek a menetes végét a textilbakelit alaplemez másik oldalán tartja egy anya, az itt látható végét pedig egy rézből készült bilincs. Hiába néz ki valami rettentő módon szörnyen, ha egyszer az adott problémára (vagyis az elkó rögzítésére) az adott pillanatban, és persze műszaki felszereltséggel ez volt a legegyszerűbb megoldás. |
Egy kissé fura, hogy egy amúgy négyszögletes
doboznak csak
három gumilába
van, de így legalább biztosan nem billeg. No nem mintha ez számítana...
Bár ennek sok értelme nem volt, a kiégett izzót
a vezetékeivel együtt
a dobozon belül helyeztem el, a hálózati kábelt pedig kikötöttem.
Majd mivel több ilyen formájú dobozom is van, ráírtam, hogy ez mégis micsoda. Mikor ezzel megvoltam, kitettem az előtérbe, mondván majd csak a másik töltővel együtt viszem át a lomos pincébe. |
Utóirat:
Aki úgy érzi, hogy fel van iratkozva a
hírlevélre, de nem kapja, az nézze meg
a
Gmail (esetleg Freemail) fiókját webfelület alól. Ott leszek a spam mappában.