Lucsnik varrógép
(javítási célzattal)

Ezek a baljós árnyak...
Épp itt volt az ideje egy ilyen képnek.
Már csak azért, mert mióta is nem lőttem egy rendes fotót?

 

 

   Épp mint fent de már vakuval. A lényeg persze nem látszik a képen, hiszen a lényeg nem itt van. Már úgy értem, hogy a lényeg az, hogy holnap ha szareső esik, akkor is varrógépet fogok szerelni. Ha másért nem, hát csak azért, mert megígértem magamnak, hogy végre nekiállok.

 

 

Egyből korán reggel (elmúlt kilenc) befeküdtem az ágyra madarakat lesni.
Ilyenkor persze egy darab cinke ide nem tolja a képét!

 

 

   Pedig tegnap még egy szelet nápolyit is kitettem nekik. Hogy a cinkének hogyan sikerült így szétszedni, azt mondjuk nem értem. Már úgy értem azért, mert nekem nem sikerült, pedig amúgy kedvenc játékom volt a nápolyival, hogy leszedem a két borítólapját, miközben a csoki a belső lapokon marad, és akkor ugye a több töltelék miatt édesebb. Persze ez már nem nápolyi, hanem extra ropogós töltött ostya. Az igazi nápolyi ostyája ugyanis masszívabb, és nem holmi habos vajas krémmel van töltve, hanem csokival. Ilyen fajtát manapság sajnos már nem lehet kapni. Azért figyelitek, hogy húzom az időt? Mindegy mi van, csak ne kelljen nekiállnom annak a nyomorult varrógépnek.

 

 

Hoztam magamnak egy hatalmas (fél literes) bögre kávét. Már a felét megittam, de
a varrógépnek még csak a tetejét sem volt érkezésem levenni. Mindegy mit, csak
ne kelljen a varrógéppel foglalkoznom. Például elolvastam inkább a leveleim,
majd megírtam az elektro levelező listára az alábbi réges-régi történetet.
Az azért belátható, hogy ez teljességgel halaszthatatlan volt!

 

Helyszín az ipari suli.
Ide aztán mindenkit felvettek, még engem is a kettes átlagommal.
Második év eleje, matek óra, alapok frissítése.
Szereplő az osztály, valamint a kicsit idegbetegül viselkedő matektanárnő.
Remák (sokkal erősebb, mint amennyire okos osztálytársam) áll a táblánál.
Feladat: 2x26
Remák tantárs teljesen elveszettül áll a táblára rótt feladat előtt.
Az osztály egésze lelke mélyéig átérezte a helyzet komolyságát.
Én például kémiából, történelemből (és még sorolhatnám) álltam volna így.
Na!
Remák!
Ne már?
Mennyi 26+26?
A tanárnő azt hitte, hogy Remák csak hülyéskedik, vagy elbambult.
De persze nem...
A helyzetet megoldandó Remák alig hallhatóan kimondta:
...súgjatok...
Vagy csak én emlékszem így, s csak az arcára volt írva?
Gondoltam segítek.
Jól hallhatóan benyögtem a megoldást.
76 (vagy valami hasonló éktelen sületlenség)
A tanárnő nem akart hinni a szemének. (jó, akkor a fülének)
Remák már épp felírta volna a számot a táblára, mikor Halasi Laci közbeszólt.
Hülye vagy?
Hát az páros!
A táblától elforduló Remák Halasi Lacinak jobban hitt, mint nekem.
Már csak azért is, hiszen Remák ha másra nem is,
de annyira azért még emlékezett, hogy a "páros"
az valami, vagy talán valami matematikai fogalom (is lehet).
Tehát Remák felírta a táblára:
37 (vagy valami ilyesmi blődli)
Tanárnő Remák padtársunkat a helyére zavarta, majd rezignáltan krétázta: 52
De nem ez a lényeg...
Szünetben odajön Remák.
De szemetek vagyok, hogy rosszat súgtatok!
Erre fel Halasi Laci:
Te teljesen hülye vagy?
Hát mi sem tudtuk!
Ebben az a slusszpoén (avagy az oktatás szégyene), hogy Remák ezt el is hitte.

 

 

Ide van készítve a fogaskerék, hogy jól szem előtt legyen.
Persze a labortápom is szem előtt van, és az sincs még szétszedve.
Ráadásul sajnos nemcsak bemutatás végett, hanem egyre véresebb a torka.

 

 

Itt ez a jó kis fogaskerék, nosza cserélem ki menten.
Ripsz ropsz ennél a résznél toporgok már hosszú napok (valójában hetek) óta.

 

 

Ekkor férfiasan azonnal a fürdőszobába mentem, majd betettem a gépbe egy adag
mosást. Persze ezt is a mindegy mit, csak ne a varrógép legyen alapon.

 

 

Hoztam magamnak elemózsiát a konyhából, de előtte határozottan elmosogattam.
Ha valamihez nem fűlik a fogam, nagyon tudom ám kerülgetni a feladatot!

 

 

Nincs mese, neki kell állni. Minél később kezdem, annál később végzek.
Lényeg a lényeg, ha koradélutánra nem vagyok vele kész, akkor bealszom.
Márpedig ha a varrógép szét és összeszerelése közé kerül egy alvásciklus, akkor
komoly esély van rá, hogy elfelejtem, mit honnan szedtem ki, illetve mit hová
tegyek majd vissza. Mondjuk erre az alvás nélkül is erőst esélyes vagyok.

 

 

Elhessegetem a figyelemelterelő gondolataim, majd hoztam pár A3-as fehér papírt.
Kiürítem az elmém. (ki mondta, hogy volt benne valami) Tiszta lappal indulok.

 

 

   Tudtam én azt már jó előre, hogy ez nem lesz egyszerű. Szóval ez a project úgy kezdődött, hogy a varrógépből valami iszonyat kopogó hangok törtek elő. Én, mint ugye antigépész vénájú egyén, azonnal szóltam az asszonynak, hogy zörög a gép, de persze ő sem süket, hallotta jól, hogy valami baj van.
  
Ilyenkor aki látott már beteg gépet belülről, az azonnal nekiáll megkeresni a kopogás okát. Én mondjuk már méterekről is láttam, hogy mi a baj. (a baj apróbb gondok összessége) A tű üti azt az izgő-mozgó izét ami alatta van. Nem bonyolult rájönni, hogy elmászott a vezérlés. Vagyis mikor megy le a tű, még ott van a bobin (meg ami forgatja) ahol már nem kéne legyen.
  
Hogy így meglett a kopogás oka, engem már nem is érdekelt tovább. Az asszony sem zavartatta magát. Mivel a géppel a kopogástól és az időnkénti akadozástól eltekintve lehetett varrni, mindketten úgy gondoltuk, hogy majd lesz valami, ha egyszer tényleg, illetve végképp bedöglik. Persze tudom én azt, hogy nem így kéne, csak ugye a lustaság. Az mindennek az oka! Most meg bedöglött. Már egyáltalán nem viszi az anyagot. Nem varr. Szóval kénytelen leszek... Na, ezek aztán annyira szörnyű gondolatok... Még egy utolsó kép egyben, hogy lássam mi hol volt rajta eredetileg. Mert szét kell szedni rendesen, az már biztos. Jaj...

 

 

   Gondoltam legyen felülről is egy kép, nehogy ne tudjam mi hová való vissza. Persze ez nem igaz, csak inkább kattogtatok a masinával, minthogy nekiálljak végre a szerelésnek.
  
No nem véletlenül vagyok én kicsit (még hogy kicsit) beszarva ettől a feladattól. Szóval az úgy volt, hogy megnéztem mi baja lett a gépnek. Lejöttek benne az egyik fogaskerékről a fogak. Megnéztem az Interneten, hogy lehet-e kapni ilyesmit. Lehet. Elmentem a boltba. A fogaskerék szerencsére nemcsak a neten volt, hanem fizikai valójában a boltban is. Gondoltam miért ne, illetve hátha tudja alapon egyből rákérdeztem az eladótól: Bonyolult kicserélni? Nem. (jött a megnyugtató válasz) Már épp leesett a kő a szívemről, mikor hozzátette: Szakembernek olyan 45 perc alatt megvan. Bassza meg... Akkor ez nekem lesz vagy egész napos meló!
  
Gondoltam miért ne, s rákérdeztem: Hogyan kell csinálni? Ilyenkor általában azért nem kap választ az ember, mert vagy az eladó sem tudja, honnan is tudná, hiszen "csak" eladó, vagy ha szaki, akkor meg azért nem mond semmit, merthogy szakmai titok. Jelen esetben meglepő módon kaptam egy un. egypercest. Vagyis egyetlen percben fel lett sorolva, hogy mit szedjek ki, mit szedjek le, mit lazítsak meg, fordítsak el, akasszak ki, húzzak félre. Természetesen a szakszavakat nem értettem, hiszen nem vagyok varrógépszerelő.
  
Az elmondottakból három dolog jött át. Egyrészt nem kell hegeszteni tudni a fogaskerék cseréjéhez, ami nagy előny, hiszen nincsen apparátom, valamint nem is tudok hegeszteni. Másodsorban semmi olyan nem hangzott el amit föl ne fogtam volna. Kihúzni, elfordítani, odébb tenni, leszedni, lazítani (főként ez utóbbit) én is tudok. A harmadik dologtól szottyant meg a lelkem igazán. Rá is kérdeztem: Van valami jelölés? Mármint ahhoz, hogy mégis hogyan kell betenni a fogaskereket a másikhoz képest. Na erre azt kaptam lelombozó válasznak, hogy nincs.
  
Mivel a fogaskeréken az excenter rész három púppal is rendelkezik, ezért három olyan pont is akad, ahol éppen jól áll. Tisztán látom, hogy ebből orális szex lesz, és persze azt is látom, hogy nem a megszokott végén fogok állni a szerszámnak.

 

 

Majd a motort is le kell róla szedni. A nap meg mily szépen süt be az ablakon...
Már csak az kéne, hogy átmenjek tájleírásba.

 

 

Először a tűt megvilágító izzót vettem ki. Hogy a könnyebb végénél
kezdem? És akkor mi van? Valahol csak neki kell állni!

 

 

A terv az, hogy a leszedett részeket szépen sorban átteszem a fehér papírra,
mert így talán nem zavarodok bele a visszaszerelés sorrendjébe.

 

 

Ha a képre viszed az egeret, a böngésző (már amelyik) kiírja alul a kép címét.
Én erre a látványra csak azt tudom mondani: Kapja be az egész ipari forradalom!
Mennyivel izgalmasabb dolog egy varrónőt piszkálni, mint ezt a k*rva gépet...

 

 

   Azt a fogaskereket kell benne kicserélnem, amelyikre a piros nyíl mutat. Magát a fogaskereket persze képtelenség onnan kiszerelni, merthogy csak és kizárólag a komplett tartószerkezetével együtt jön ki. Meg persze még ha sikerülne is kiszednem, az újat úgysem tudnám a szűk résen keresztül beszerelni.

 

 

 

   Csak most (hogy ezen sorokat rovom) jöttem rá, hogy közös problémám van a varrógéppel. Már úgy értem nekem is hiányoznak a fogaim. Mondjuk nekem több, de a jelen esetben nem boldogít, hogy én győztem.

 

 

Leszereltem az oldaláról a lendkereket. Ezt a részt amúgy nem kell ennyire szétkapni,
csak úgy emlékeztem mintha valami ilyesmit mondott volna a boltos ember. Kellett
volna vinnem a diktafont, s akkor nem utólag jövök rá, hogy mi az ami útban van.

 

 

Gyűlnek az alkatrészek. Ha nem sikerül őket visszaszerelnem, akkor az lesz, hogy
teljesen tiszta lappal indulok. Már persze nem ezzel a lappal, hanem úgy értem
kap az asszony egy új varrógépet. Ez egyrészt igen fájna a pénztárcámnak,
másrészt pedig valószínűleg az önérzetemnek sem tenne jót.

 

 

Ez a kép csak azért készült, hogy lássam hol volt pontosan a felső fogaskerék.
Így utólag persze mit sem ér... El is raktam elsőre visszaszereléskor.

 

 

   Meglazítottam a két tartócsavart, majd elhúztam oldalra. Ennek a fogaskeréknek az őt forgató tengelyhez képesti pozíciója határozza meg, hogy jókor mozog-e az éppen varrott anyag.
  
Tulajdonképpen nem bonyolult, hiszen csak annyi a lényege, hogy mikor a tű éppen varr (mozog az anyagban ki és be), az anyagmozgató fűrészfogas izé álljon mint a cövek.
  
Ez innen nézve most valahogy nagyon egyszerűnek látszik, pedig igazándiból csak ettől a részlettől féltem. Nem kell rakosgatni a fogaskereket ide vagy oda, hanem akkor, pontosabban szólva ott kell meghúzni a csavart, ahol éppen jól konstellálnak az alkatrészek.

 

 

   A legnagyobb baj az, hogy sehonnan sem lehet hozzáférni a feladathoz. Például innen alulról sem. Volt a varrógép aljáról egy vakuzott kép is, de szerintem ez a borongósabb árnyalatú fotó sokkal jobban tükrözi az aktuális hangulatomat.

 

 

Innen alulról nézve ott van a cserélendő fogaskerék, ahová a piros keretet tettem.
Elias Howe (ő találta fel a varrógépet, nem Singer) felmenőit emlegetem.
No meg, hogy miért nem teszi az ég valahova ezt a varrógépet...

 

 

Levettem róla a motort.

 

 

   A motor ugyanis útban van a cserélendő fogaskereket tartó, a vasvázat rögzítő csavarok felé vezető rögös utamon. No de nézzük csak meg alaposabban, hogy hová is mutat az a két piros nyíl. Persze a csavarok fejére, de nem ez a lényeg, hanem a csavarok vázhoz képesti pozíciója. Felülről öt, alulról majdnem tíz centire a váz alagútjában végződnek a csavarok. Gondoltam biztosan volt annyi esze a konstruktőrnek, hogy nem egy-egy egyszerű anyát tett a csavarok végére.

 

 

Nem. Nem volt annyi esze, és nem egyszerű anya, hanem kettős.
 Persze mit nekem most ez... Majd megküzdök a problémával
ha odajutok, hogy már csak be kell tekernem a két csavart.

 

 

 

   Ez a videó azért készült, hogy tudjam hogyan volt rajta eredetileg a gomb. Pontosabban szólva nem is ez érdekel, hanem az, hogy ne kelljen hallgatnom az asszonytól (már persze ha sikerül összeraknom a gépet, és persze működni is fog), hogy eddig valahogy nem így nézett ki.

 

 

A karocskát a bal oldali csavar tartja, a forgatógombot meg a jobb oldali. Bennem
a lelket semmi. Mondjuk igaz ami igaz, nem is nagyon volt bennem lelkesedés...

 

 

Gyűlnek az alkatrészek a fehér papíron...
Bevallom, részemről sokkal rosszabbra számítottam.
Legalábbis eddig úgy néz ki, hogy alig kell kiszedni valamit a gépből.

 

 

Ez a takaró lapocskát azért szedtem le, mert azt reméltem, egy nagy szegletes
lyuk tátong mögötte, s én azon keresztül majd jól belepiszkálok a gépbe.

 

 

Akkor ennyit mára a reményeimről...

 

 

 

Francba! Ez nem fog menni... Vagy ha fog is, nem lesz valami egyszerű.

 

 

Nincs itt semmi bonyolult (már megint elbízom magam),
épp csak ki kell tekernem azt a csavart.

 

 

És akkor ki tudom húzni azt az izét, ami a bigyóból jön,
hogy az egész hogyishívjákot el tudjam fordítani.

 

 

Mert elfordítani mindenképp el kell, mert ha nem, akkor kikell
vennem a felső tengelyt. Márpedig a felső tengely marad!

 

 

 

   Miután már minden kötőelemet kilazítottam, nekiállt lötyögni. A lötyög jelen esetben egyáltalán nem azt jelenti, hogy majdnem kiesik a helyéről, hanem sajnos csak annyit, hogy egy kicsit már tudom mozgatni.

 

 

Hosszú perceken keresztül gyakoroltam a "kicsit mozgatást", melynek eredményéül
sikerült 45 fokban keresztbefordítanom a kiszerelni kívánt fémtömeget.
Kiszerelni kívánt? Hát persze... Pár dolgot kívántam már ma,
de a 45 fokos dőlésszög nem szerepelt a listámon.

 

 

   Persze ahhoz, hogy a megfelelő szögben eltudjam fordítani a belső részeket, lekellett szedni a belül rögzített, amúgy kifelé lógó alkatrészeket. A karocskát nem én görbítettem el, az gyárilag ilyen.
  
Amúgy nem is erről szól a kép, hanem arról, hogy az egyik korábbi videó végén hallottunk egy koppanást. A koppanó hangot a képen látható csavar adta, mikor beesett a varrógép aljába. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy addig-addig rázogattam a kiszedendő vasszörnyet, míg végül kiforgott belőle ez a csavar.
  
Amúgy jó szar helyen van ez a csavar, vagy úgy 10 centi mélyen. Persze ha nem felejtem el visszatekerni, hogy csak meg kelljen húznom, akkor nem lesz gond. De persze elfelejtettem...

 

 

Ez is kiesett. Szerencsére tudom, hogy hová való. Legalábbis most még tudom...

 

 

Már 90 fokban sikerült elfordítanom. Látom, hogy jól haladok,
csak nem vagyok benne egészen biztos, hogy jó irányban.

 

 

   Ez egy másik csapszeg. Szerencsére teljesen más a mérete és a formája, mint amit az előbb szedtem ki. Rendes dolog a konstruktőrtől, hogy egy varrógép alkatrészeiből leginkább egy varrógépet lehet összeállítani. Mekkora önbizalmam kerekedett, mi? Varrógép lesz belőle? Összerakom? Még szétszedni sem sikerült!

 

 

Ez a kar útban van. Bárhogy nézegettem, nem úszom meg, hogy odébb ne tegyem.

 

 

Gondoltam okos vagyok, hogy bejelöltem hol állt eredetileg.
Ehhez képest simán elraktam a vezérlést visszaszereléskor.
Csak néztem hosszú percekig, miért nem viszi az anyagot.

 

 

   Már majdnem ki volt szedve aminek ki kell szedve lennie, mikor is kimosott a mosógép. Ilyenkor van az, hogy az embernek illik tudni fontossági sorrendet felállítani. Szóval nem úgy kellene lennie, hogy le van szarva a varrógép, inkább kiteregetem a kimosott zoknikat. Ha a fürdőszobát fehérré tudtam varázsolni, a varrógép sem fog kifogni rajtam. Gondoltam kissé bátortalanul...

 

 

Aztán meg azt gondoltam megkockáztatom, hogy eszem. Ez veszélyes dolog, mert
ha lemegy a vérnyomásom, akkor menthetetlenül elalszom. De én bátor vagyok!
Mit nekem egy alvás? Bedörrentettem fél lábosra való sült húst fokhagymásan.

 

 

Visszatérve a varrógéphez, tiszta fejjel (az előbb már majdnem felrúgtam)
az látszik, hogy már szinte szabad az út a valami kihúzásához.

 

 

 

Csak persze a valami még mindig nem fér ki.

 

 

   Ugyan miért ne csavarnám ki ezt a csavart, és miért ne húznám odébb azt a gyűrűt? Ránézésre nem tart semmit. Nem ránézésre meg a tengelyt tartja a helyén oldalvást, hogy ne tudjon elmozdulni. A másik végén egy fél fogaskerék van, ami a bobint hajtja. Ha ez elmászik a helyéről... Jelentem elmászott.

 

 

Na még ebbe a drótba akad egy tengely.

 

 

Aztán már kint is van ez a valami.
Mit ne mondjak, ez azért komoly küzdelem volt!

 

 

Oda kell figyelnem, mert ezt a kart majd odébb kell tolnom mikor a kiszedett valamit
visszateszem. És akkor mi van? Ha másodikra sikerült, akkor másodikra sikerült!

 

 

Fehér papír, fehér kesztyű, olajos alkatrészek.
Nem bonyi kicserélni a fogaskereket, csak kell hozzá egy krova.

 

 

Meg peresze egy villáskulcs is ellentartani.

 

 

Balra az eredeti, jobbra az új.
Ha felépítésükben nem is, de a formájukat tekintve azért egyformák.

 

 

Az új fogaskerék tiszta műanyag.

 

 

A régin az excenterek vaslemezből vannak.
Persze mit ér a vaslemez, mikor a műanyag fogaknak annyi.
A vaslemez szélein amúgy is görgők forognak, szóval jó lesz helyette a műanyag is.

 

 

Szerencsére nincs semmi ami valamiféle pozíciót okozna. Vagyis teljesen mindegy,
hogyan szerelem be. Majd a végén a fogaskerék csavarjaival
kell beállítani, hogy mikor mi mozogjon.

 

 

Rá van írva a savmentes vazelin dobozára, hogy külsőleg. Remélem nem betegszik
meg tőle a varrógép, hogy a felirattal ellenkezve én a persely belsejébe kenem.

 

 

   Na akkor ennyit mára a csereszabatos alkatrészekről. Az új fogaskereket beszerelve, a tartócsavart meghúzva, az új fogaskerék ugyanis meg sem mozdul! Szerencsére akad itthon alátétem rogyásig.

 

 

A varrógépszerelés az kérem egy fehérköpenyes műszerészmunka.

 

 

Gondoltam visszafelé már biztosan könnyebb lesz mint kifelé.
Ja. Gondoltam...

 

 

Bedugtam, majd keresztbefordítottam.

 

 

Nem ment be. Igazgattam, rendezgettem, elátkoztam, de akkor sem ment be.

 

 

   Végül az lett a megoldás, hogy kiszedtem ezt az ellensúlyt. Na most az azért érdekes, hogy ez kifelé nem volt útban. Amúgy ez volt az az izé amiről a boltos ember azt mondta, hogy ezt ki kell venni. Nem kivettem? Nem kivettem?

 

 

Persze, hogy elfelejtettem betekerni az irányváltó karocskát tartó csavart. Még jó,
hogy van spéci csavarfogós csavarhúzóm az ilyen impossible küldetésekhez.

 

 

Papír volt kéznél, ezért azt tettem a tű alá. No de lássuk, hogy mire is jutottam.
Persze kicsit csaltam, ugyanis az elrakott vezérlést alul ki kellett igazítani,
mert első nekifutásra egyszerűen nem vitte az anyagot. Amúgy nem
is annyira bonyolult a varrógép, mint azt az ember elsőre
hiszi. Ezt persze csak utólag gondolom így...

 

 

 

Semmi kopogó fémes hang, szépen csendben viszi a papírt.

 

 

Ha varrni még nem is, de papírt lyukasztani azt már tudok.

 

 

Teszek még egy próbát, hogy viszi-e a vásznat.

 

 

 

Már miért ne vinné? Ráadásul az irányváltója is szépen működik.
Úgy látszik, hogy sikerült visszatalálnom a csapokat a helyükre.

 

 

Gondoltam egy nagyot, majd elővettem egy spulni cérnát.
Na ekkor mondta magában a varrógép: Elmész már te Géza a picsába!
Mert ha gépet szerelni még csak-csak tudok valamennyire, no de varrni azt már nem!
Majd az asszony tesz vele egy éles próbát, mert nekem csak némi harmadfokú
cérnagubancot sikerült produkálnom. Pedig mondta Andi, innen fűzöm,
oda hurkolom, szálfeszesség, felhozza az alsó cérnát, alul van kis
 kallantyú. Szerintem az van, nem tud ez a nő magyarázni...

 

 

Ez meg ki van égve.
Mintha vettem volna ilyet egyszer a hűtőgépbe. Vagy az menetes végű?

 

 

   Nekiállhattam végre rendet tenni. Mikor már negyedszer húztam ki a szerszámos fiókom, mert még mindig találtam valami nyeles állatot a másik szobában, akkor hiába voltam papucsban, csak elkezdett megtelni a hócipőm.

 

 

Azt hittem kész, de kimaradt a krova ágyneműtartóba történő visszahelyezése.

 

 

Mikor már tényleg minden a helyére került, megtaláltam ezt a kóbor sütis dobozt.

 

 

 

Ezernyi dologhoz értek, többek közt a varrógépekhez se.
Ha megszerelni sikerült is valahogy, de a cérnát befűzni...
Szóval ehhez az utolsó videóhoz segítségül hívtam a párom.

 

 

Andi szerint pont így kell kinéznie egy varrásnak.
Ha azt mondta volna, hogy nem, hát nem is tudom mit tettem volna a varrógéppel.
Persze tudom, hisz milyen jól mutatna itt egy repülő varrógépet ábrázoló videó.

 

 

   Hiába mutatsz ilyen jól a beszűrődő napfényben, most egy ideig akkor sem akarlak látni! Pedig nem úszom meg, mert kiégett benne az izzó, és nem kaptam másikat. Persze ahol a fogaskereket vettem, abban a boltban biztos van. No de engem nem olyan fából faragtak, hogy csak úgy...

Utóirat:
Aki úgy érzi, hogy fel van iratkozva a hírlevélre, de nem kapja, az nézze meg a
Gmail (esetleg Freemail) fiókját webfelület alól. Ott leszek a spam mappában.