Szögletes lámpa
(ami egyben elakadásjelző is)

   A kép úgy nagyjából közepén terpeszkedő lámpa már szinte mindenhol volt útban. Ez annyira így van, hogy először a szomszéd pincéjéből lett száműzve, aztán az én lomosomból, majd a bicajom körüli előtérből. Épp mint ahogy eddig sehol, úgy itt sincs jó helyen.
  
Ezt úgy kell érteni, hogy már vagy ötödszörre kapom el, és vagy tizedszerre nem, mikor a kanyart bevéve belerúgok a farönkökbe. Szóval már nagyon is itt van az ideje, hogy szétszedjem, mielőtt még magától, akarom mondani a folytonos lezuhanástól szétesik.

 

 

   Csak előbb még el kell pakolnom a farakás felé vezető útból azokat a dolgokat, melyeknek nem használnának az aprításkor röpködő fadarabok. Az senkit se zavarjon össze (éppen elég az nekem, ha engem megkever), hogy a cikkeket a megjelenésük sorrendjében olvasva, ez még valamikor hetekkel ezelőtt történt.

 

 

Így néz ki a lámpa szemből.

 

 

Így pedig oldalról.

 

 

Mint azt már említettem volt, hosszú hetek teltek el, mire a lámpa az asztalomig
eljutott. Időközben újra volt egy kicsit a pincei előtérben, majd állomásozott
néhány napot az előszobában is. Szóval ez egy amolyan világjáró lámpa.

 

 

Amit ha innen nézek, akkor fehér.

 

 

Míg ha innen, akkor sárga. Ebben az az okosság, hogy
így steklámpának is jó, meg elakadásjelzőnek is.

 

 

Ez a forma egy hagyományos rúdlámpa alakjához képest lapos és szögletes,
minek okán relatív kis helyen is elfér, valamint nem akad bele semmibe.

 

 

Az előző képen látott két kihajtható lábat a doboz oldalából kiképzett
vájatok tartják meg, mind csukott, mind pedig kinyitott állapotában.

 

 

   Ezekkel a rajzokkal az a baj, hogy az éjszaka közepén, valahol az országút szélén állva, a defektes kerék felett érzett dühünkben nem annyira értelmezhetetlenek, mint inkább láthatatlanok. Az meg ugye nem várható el szegény autóstól, hogy a két éve karácsonyra kapott lámpa oldalára már-már láthatatlanul felvázolt műszaki részletekre emlékezzen. Amúgy a bal oldali rajz a telepfedél, míg a jobb oldali a lámpabura levételét mutatja.

 

 

Ez a szöveg azt mondja, hogy R20-as, azaz góliát elemek valók bele.

 

 

Ez pedig azt, hogy az alatta látható ábra az izzócserét mutatja.

 

 

Ez itt valószínűleg a lámpa gyártójának neve.

 

 

Míg a BUSˇ3 magáé a lámpáé.

 

 

Hogy az analfabéták is elboldoguljanak vele, a busz rá lett rajzolva a lámpa házára.

 

 

A teszt funkcióról majd egy kicsit később, míg a két másik
lehetőség a villogás, illetve a folyamatos világítás.

 

 

Na most azt, hogy ez a lámpa esetlen, azt már csak azért sem állíthatom róla,
merthogy megemlítettem, miszerint szegénykém már annyiszor leesett...

 

 

   Íme az izzófoglalat hátulról. Hogy ebben mi az érdekes? Nos az, hogy kezdetben azt gondoltam a felépítéséről, hogy két izzó van benne, melyek között az oldalsó kapcsolókkal válthatunk, miközben az igazság az, hogy a kétszínű burát levéve, majd fordítva visszatéve váltható a szín.

 

 

Ez a foncsor nem azért ilyen foltos, mert elkopott, hanem
ez bizony már eredetileg sem állt a helyzete magaslatán.

 

 

Még néhány év és antik tárgynak lesz tekinthető egy ilyen hagyományos izzó.

 

 

Íme a már említett levehető, majd 180 fokkal elfordítva visszatehető bura.

 

 

   A teleptartó fedele csak a láb kihajtása után húzható el a helyéről, ami egy nagyszerű ötlet (már ha direkt lett ilyen, és nem a véletlen műve), mert így az állásban nem tud kinyílni mondjuk az autóban történő rázkódástól, s nem szóródhatnak ki belőle az elemek.

 

 

Öt darab góliát elem való bele.

 

 

Bár valószínűleg nincs a másik oldalán semmi érdekes, de attól én még ki
akartam szedni a helyéről a panelt, ami meglepő módon nem engedett.

 

 

Juj de nagyon fehéren világít!

 

 

   Most pedig sárgán. Mint az már csak a kilógó műszerzsinórokból is sejthető, természetesen nem elemről járatom, hanem a tápegységemről. Amúgy ezen kép kapcsán térnék vissza a már korábban említett teszt funkcióra, mikor is a lámpa oldalán található harmadik gomb is benyomandó, mire fel rövidre záródnak az elemek. Ebben a funkcióban az az okosság, hogy tesztelhető vele az elemek állapota. Bár az volt melléírva, hogy ezt csak 3 másodpercig tegyük, de ennyi idő szerintem bőven elég hozzá, hogy felizzon az Isostat kapcsolóban az érintkező.

 

 

 

   A villogó fehér fény persze marhaság. Mikor erre rájöttem, akkor nekiugrottam és megfordítottam a lámpán a burát, mely részletet az apró filmből azért vágtam ki, hogy senki se lássa, mit össze nem bénáztam a feladattal.

 

Szerintem most az lesz, hogy bevágom a pince legtávolabbi sarkába, ahonnan
legközelebb már csak a halálom után érkező lomtalanítók fogják elővenni.
Miután kiütöttem az óriástáblázatomból az ezen lámpa képviselte tételt,
megelégedéssel vettem tudomásul, hogy a beírt de szét nem szedett
tételek száma ezennel a tervnek megfelelően lecsökkent 70 alá.

Utóirat:
Aki úgy érzi, hogy fel van iratkozva a hírlevélre, de nem kapja, az nézze meg a
Gmail (esetleg Freemail) fiókját webfelület alól. Ott leszek a spam mappában.