SANYO MR-210 orsós kismagnó
(nem maradhat ki a sorból)
Szerintem nem jó ötlet, hogy az elemek
cseréjekor a készülék egész belseje a
szemünk elé tárul. Szerintem ez felhívás keringőre! Valamit biztosan
meg fog piszkálni a tulaj, merthogy az ugye milyen aranyos,
vagy mert
szerinte úgy néz ki, mintha épp lógna.
Ez a megoldás is, hogy kiment a divatból...
Régen, ha több elem
volt egy sorban, akkor azokat ilyen csövekbe kellett bedugni.
A panel mintázata valahogy olyan emberközeli.
Már ha lehet egyáltalán ilyet mondani.
Itt jön be a 230 volt jobbról.
Balról pedig a motorfordulatszám
szabályozó elektronika terpeszkedik az apró
segédpanelen.
Íme a szabályozó elektronika kapcsolási részlete. Semmi érdekes, kb. mind ilyen.
Itt jön be a hálózati feszültség. Nem vagyok
egy ijedős ember, de ezen
drótmalacban irányába tápláltam annyi ellenérzést, hogy
inkább nem csíptettem ide a mérőzsinórjaimat.
Japán gép, tehát ez akár a primerköri biztosíték is lehet.
A készülék rajza a doboz hátába van ragasztva.
Újabb kiveszett kedves népszokás.
A felvétel teljesen automata, nincs felvételi szintszabályozó.
Mondjuk ezért kivezérlésjelző sincs.
A tápegység részlete kiemelve.
Tévedtem.
A biztosíték a szekunder körben van, szóval nem halálos.
Úgy szoktam, hogy mivel azt tapasztaltam, hogy
a készült képek jó része sajnos
használhatatlan,
ezért sokkal több fotót lövök, s mikor kész vagyok a szereléssel,
nekiülök és
kiválogatom a célnak megfelelő, illetve legjobban sikerült képeket.
Jelen esetben az érintkező rugócsoportot szerettem volna
lencsevégre kapni.
Ötből öt fókusz ment mellé!
Ez viszont egy jobban sikerült kép.
A fehér hullámos valami nyomkodja
az érintkezőket, mikor kapcsolgatom a mechanikát.
Így azért jobban látszik, hogy a mechanika hol ezt,
hol azt, hol meg mindkét érintkezőt
mozgatja.
Lehet, hogy a szekunderköri biztosíték
tapogatása veszélytelen, de ezt a részletet nem
tanácsos tapogatni, ha a magnó éppen be van dugva a konnektorba. Ez ugyanis
a hálózati feszültségválasztó kapcsoló. Mindez a gép kellős közepén van,
mindenféle szigetelés nélkül! A múltkor boncolt nagy
lapos Philips
kazettásban olyan szépen le volt fedve az erősáramú rész...
Ezt vajon miért nem tanulták el Európától a japánok?
Ez a kondi szerintem valahogy olyan esetleges,
mintha
"épp van itt egy kis hely, tegyük hát ide"
alapon lenne itt elhelyezve.
A hálózati trafó két okból lehet ferdén
beszerelve.
Egyrészt éppen tüsszentett
a konstruktőr mikor helyet keresett neki. Másrészt - s ez a valódi ok -
azért van ferdén beszerelve, mert így kevésbé szór
rá a fejekre.
Még egy kis segédlet is akad keménypapír
formájában, hogy hogyan helyezzük
be az elemeket a készülékbe. Persze akadnak olyan emberek,
akiken a világ össze felirata és ábrája sem segít.
A villanymotor elég kis játék izének néz ki, de
ekkorka alkatrészek
forgatásához ennyi bőven elég.
A motor tengelyén van az a kis
fehér baba, ő hajtja dörzsáttétellel a lendkerék
gumiszélét.
Ez egy ceruzaelem méretű ellenállás.
Szakember legyen a talpán, aki ebből a lehetetlen feliratból rájön az értékére!
Van ott belül egy csomó alkatrész.
Gondoltam
megnézzük őket.
A csavarokra papír alátét van ráragasztva.
Ez kell is ide, mert a csavart ezen
szigetelő alátét nélkül betekerve komoly rövidzárakat tudunk
okozni az alatta futó panel fóliacsíkjai között.
Hiába tekertem ki a csavarokat, nem jött ki a panel.
Talán jobb is ha nem
erőltetem.
Manapság ilyesmit már nem igen lehet látni.
Az alkatrészek lábai spórolás nélkül, vagyis az ón tömegével lettek
beforrasztva.
Ahogy hozzáértem a szivacshoz, azonnal porlani
kezdett.
Mivel a magnó egy mechanikus szerkezet, ezért nem szereti a belehullott koszt.
Gondoltam nekimegyek porecsettel. Ami lejön, hát lejön.
Nem sok maradt meg a szivacsból.
Még be sem kapcsoltam, nem is tudom működik-e,
de máris a hibákat keresem.
Az a panel például gyanúsan ferdén áll!
De semmi baj, mert gyárilag ilyen ferdére van
kitámasztva egy hatalmas filckockával.
A zéger gyűrű megtartja a csavart, így nem
tudjuk elhagyni még készakarva se!
Néha elgondolkodom, hogy milyen lenne az a magnó, amiben az ilyen
apró, azonban jól bevált részletek mind egybe volnának gyűjtve.
Újabb szivacsot leltem.
Mind mint ahogy az előbb, ezt is kivégeztem a porecsettel.
A rajzot meglesve látszik, hogy hat darab 1,5
voltos elem kell bele.
Vagyis 9 voltra kell tekernem a tápegységem
gombját.
Az egyik oldalon (még nem a hegyesedő fajta) rugók vannak a teleptartóban.
A másik oldalt pedig sima lapos érintkezők.
Mit ne mondjak, igen randán van ez az érintkező
kivitelezve.
Egyre feltűnőbb
jelenség ebben a magnóban, hogy mindenre rá van írva, hogy Japan.
Mikor elkezdtem elektronikával foglakozni,
apukám azt mondta, hogy a piros drót
a pozitív,
a negatív meg vagy kék, vagy fekete. Már úgy értem, hogy ez akkor
érdekes, ha mondjuk az ember egy kisrádió kitépett teleptartóját kötözi
éppen vissza a helyére. Jelen esetben a kék drótra jön a pozitív.
A pirosra meg a negatív. Ez nem szép! Ezt a
piros a pozitív dolgot
ugyanis úgy általában minden gyártó be szokta tartani.
Meg kellett volna jegyeznem hogyan csináltam.
Mármint fényes címke különösebb
csillanás nélkül. Amúgy meg ide is le van írva, hogy 9 volt kell a magnónak.
Meg az is oda van írva, hogy kétsebességes. Ez érdekes. Nem láttam
semmiféle sebváltó gombot, vagy kart, és a rajzon sincs arra
utaló nyom, hogy a motorvezérlő kétsebességes lenne.
A hozzákapott szalag mondjuk el van szakadva, de majd én mindjárt megragasztom.
A jobb oldali szabad helyre való a mikrofon.
Találtam is erről egy eredeti képet.
Forog a görgő. Ez jó jel, hiszen van élet a magnóban.
Így 9,5-el forog.
Így pedig már csak 4,73-al. Szóval ez ugyanolyan sebváltó,
mint mondjuk ami
az AKAI 4000
sorozatú
dögökön van. Nem tudom jó ötlet-e, hogy a szalaghúzó
tengelyen bordázott
minta
van.
Szerintem ezt nem szereti a szalag. Mondjuk
a gumigörgő felülete
meg úgy néz ki,
mintha valaki összekaristolta volna.
A sebváltó toldó tengelyét ide kell csavarozni,
mikor épp nem használjuk.
Sajnos jelen esetben szó nincs róla, hogy lenne bármiféle korrekciós
átkapcsoló az elektronikában a kétféle sebességnek megfelelően,
de ez egy ilyen alsókategóriás kismagnónál azért még elfogadható.
Le kell venni a görgőt, ha ki akarom nyitni a magnót, mert a görgő nem fér át a tetőn.
Most még visszateszem, mert mielőtt
szétszedném, ki akarom próbálni.
A görgőtől balra, a fekete bura alatt vannak a fejek. A burát nem lehet
leszedni. Szóval a fejpucolás nem egy egyszerű feladat ezen a magnón.
Az alanti gombot megnyomva megtekintheted, amint megragasztom a szalagot.
Utóirat:
Aki úgy érzi, hogy fel van iratkozva a
hírlevélre, de nem kapja, az nézze meg
a
Gmail (esetleg Freemail) fiókját webfelület alól. Ott leszek a spam mappában.